Regulamin
Sklepu Internetowego – www.hashtagdietcatering.pl
I
Postanowienia ogólne
1 Niniejszy
Regulamin określa ogólne warunki, sposób świadczenia usług drogą elektroniczną
i sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Sklepu Internetowego www.hashtagdietcatering.pl.
Sklep prowadzi Alicja Kępska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą
HashtagDiet Alicja Kępska wpisaną do rejestru przedsiębiorców Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra
Rozwoju, pod adresem Bohaterów Monte Cassino 12/2 81-704 Sopot NIP: 5851430051,
REGON: 369073645,
zwany dalej Sprzedawcą.
2 Kontakt ze
Sprzedawcą odbywa się poprzez: 1 adres poczty elektronicznej: kontakt@hashtagdietcatering.pl;
2 pod numerem telefonu: +48 502 161 217
3 Niniejszy
Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej www.hashtagdietcatering.pl
, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści
poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
4 Sprzedawca
informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać
się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na
możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego
oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby
nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia zagrożeń w/w Klient powinien
stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w
szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
II
Definicje
Użyte w
Regulaminie pojęcia oznaczają:
1 Dni robocze
– są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
pracy;
2 Klient –
osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna
prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna
nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną,
która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego lub korzysta z innych
Usług dostępnych w Sklepie Internetowym;
3 Kodeks
Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
4 Konsument –
Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
5
Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu
cywilnego;
6 Regulamin –
niniejszy dokument;
7 Produkt –
program dietetyczny przygotowania posiłków wskazanych szczegółowo na stronie
Sklepu, przygotowywany przez Sprzedawcę na wybrany przez Klienta Okres
abonamentowy na warunkach określonych w Regulaminie;
8 Okres
abonamentowy – okres czasu, w trakcie którego Sprzedawca realizuje na rzecz
Klienta dostawę Produktu;
9 Umowa
sprzedaży – Umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta
pomiędzy Sprzedawcą a Klientem;
10 Usługi –
usługi świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Klientów drogą elektroniczną w
rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą
elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
11 Ustawa o
prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U.
2014, Nr 827);
12 Ustawa o
świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
13 Zamówienie
– oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktu.
III.
Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
1 Korzystanie
ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny,
z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
komputer
lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
dostęp do
poczty elektronicznej,
przeglądarka
internetowa Internet Explorer w wersji 11 lub nowszej, Firefox w wersji
28.0 lub nowszej, Chrome w wersji 32 lub nowszej, Opera w wersji 12.17 lub
nowszej, Safari w wersji 1.1. lub nowszej,
włączenie
w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
2 Korzystanie
ze Sklepu Internetowego oznacza każdą czynność Klienta, która prowadzi do
zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Sklepie.
3 Klient
zobowiązany jest w szczególności do:
niedostarczania
i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści
propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i
inne prawa osób trzecich,
korzystania
ze Sklepu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w
szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
niepodejmowania
działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu
Internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
korzystania
ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla
Sprzedawcy,
korzystania
z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego jedynie w
zakresie własnego użytku osobistego,
korzystania
ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a
także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
IV.
Usługi
1 Sprzedawca
umożliwia za pośrednictwem Sklepu Internetowego korzystanie z bezpłatnych
Usług, które są świadczone przez Sprzedawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w
tygodniu.
2 Sprzedawca
ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i promocji, których warunki
każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Sklepu. Promocje w Sklepie
Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi
inaczej.
3 W przypadku
naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, Sprzedawca po
uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z
wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług z
zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
4 Produkt
przygotowywany jest na tydzień, jest przykładowy i może ulec zmianie.
V.
Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
1 Informacje
o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich
opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do
zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2 Warunkiem
złożenia Zamówienia jest posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
3 W przypadku
składania Zamówienia poprzez formularz Zamówienia dostępny na stronie
internetowej Sklepu Internetowego, Zamówienie zostaje złożone Sprzedawcy przez
Klienta w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży
Produktów będących przedmiotem Zamówienia. Oferta złożona w postaci
elektronicznej wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres poczty
elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji
Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i
z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
4 Złożenie
Zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem telefonu lub poprzez
przesłanie wiadomości elektronicznej następuje w Dniach roboczych oraz
godzinach wskazanych na stronie internetowej Sklepu Internetowego. W tym celu
Klient powinien:
podać w
treści wiadomości elektronicznej kierowanej do Sprzedawcy nazwę Produktów
spośród Produktów znajdujących się na stronie internetowej Sklepu i jego
ilość,
wskazać
sposób dostawy i formę płatności spośród sposobów dostawy i płatności
podanych na stronie internetowej Sklepu,
podać
dane potrzebne do realizacji Zamówienia, a w szczególności: imię i
nazwisko, miejsce zamieszkania oraz adres e-mail.
5 Informacja
na temat całkowitej wartości Zamówienia, o którym mowa w pkt powyżej, podawana
jest każdorazowo przez Sprzedawcę ustnie po skompletowaniu całości Zamówienia
lub poprzez poinformowanie w drodze wiadomości elektronicznej wraz z
informacją, że zawarcie przez Klienta Umowy sprzedaży pociąga za sobą obowiązek
zapłaty za zamówiony Produkt, z tą chwilą zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
6 W przypadku
Klienta będącego Konsumentem, Sprzedawca każdorazowo po złożeniu Zamówienia za
pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej przesyła Klientowi
potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia.
7 Klient
zobowiązany jest poinformować Sprzedawcę o wszelkich dolegliwościach
zdrowotnych, w tym alergiach pokarmowych i innych chorobach lub
dolegliwościach, wymagających eliminacji lub ograniczenia spożywania
określonych produktów celem uwzględnienia ich w trakcie realizacji Usługi.
8 Sklep nie
prowadzi sprzedaży Produktów z wyłączeniem składników takich jak np. gluten lub
laktoza, a jedynie z niską zawartością w/w składników.
9 Klient
składając zamówienie zgadza się dodać do zamówienia jednorazową kaucje za
pojemnik w kwocie 50 zł. Kaucja nie podlega zwrotowi.
10 Umowa
zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Klienta, będącego Konsumentem (w
odpowiedzi na potwierdzenie warunków Zamówienia przesłanych przez Sprzedawcę)
wiadomości elektronicznej na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy, w której
Klient: akceptuje treść przesłanego Zamówienia i wyraża zgodę na jego
realizację oraz akceptuje treść Regulaminu i potwierdza zapoznanie się z
pouczeniem o odstąpieniu od Umowy.
11 Po
zawarciu Umowy sprzedaży, Sprzedawca potwierdza Klientowi jej warunki,
przesyłając je na adres poczty elektronicznej Klienta lub pisemnie na podany
przez Klienta adres.
12 Umowa
sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
VI.
Dostawa
1 Dostawa
Produktów jest ograniczona do Gdańska, Gdyni oraz Sopotu i jest realizowana na adres
wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
2 Dostawa
realizowana jest transportem własnym dostawcy. Sprzedawca na stronach internetowych
Sklepu w opisie Produktu informuje Klienta o liczbie Dni roboczych potrzebnych
do realizacji Zamówienia i jego dostawy, a także o wysokości opłat za dostawę
Produktu.
3 Termin
dostawy i realizacji Zamówienia liczony jest w Dniach roboczych zgodnie z pkt.
VII ppkt. 2.
4 Sprzedawca,
zgodnie z wolą Klienta, dostarcza wraz z Produktem paragon albo fakturę VAT
obejmującą dostarczane Produkty.
5 Jeżeli dla
Produktów objętych Zamówieniem przewidziano różny okres realizacji, dla całego
Zamówienia obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.
6 Klient po rezygnacji z usługi zobowiązany jest oddać torbę wraz z pojemnikami w dniu
następnej dostawy lub w uzgodnionym wcześniej, dogodnym terminie. W przypadku braku informacji i
nie wystawieniu pojemników klient zobowiązany jest sam dostarczyć pojemniki na wskazany przez sprzedającego adres.
VII.
Ceny i metody płatności
1 Ceny
Produktów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym
podatek VAT, cła oraz inne opłaty.
2 Klient może
wybrać następującą metodę płatności: płatność elektroniczna (w tym przypadku
realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez
Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po otrzymaniu przez
Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności
przez Klienta, zaś wysyłka dokonana zostanie niezwłocznie po skompletowaniu
Zamówienia).
W przypadku
nieotrzymania przez Sprzedawcę płatności Klienta, który wybrał płatność
elektroniczną Sprzedawca może skontaktować się z Klientem celem przypomnienia o
płatności, w tym wysyłając wiadomość e-mail. Nieuiszczenie płatności w ciągu 2
dni od złożenia Zamówienia, a następnie w dodatkowym 1 dniowym terminie
spowoduje brak przyjęcia złożonej przez Klienta oferty.
VIII.
Umowne prawo do zawieszenia Umowy
1 Klient może
zawiesić Okres abonamentowy złożonego Zamówienia poprzez wystosowanie oświadczenia
w terminie do godziny 10.00 w dniu poprzedzającym dostawę. W tym celu należy
poinformować Sprzedawcę poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej kontakt@hashtagdietcatering.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze
jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą elektroniczną).
2 Możliwość
zawieszenia Okresu abonamentowego wynosi maksymalnie 30 dni.
3 W przypadku
zmiany Produktu na inny o wyższej wartości w trakcie trwania Zamówienia, Klient
zobowiązany jest dokonać dopłaty do godz. 10:00 dnia poprzedzającego dostawę.
4 Klientowi
nie przysługuje prawo do zwrotu różnicy w przypadku zmiany Produktu na droższy
w trakcie trwania Zamówienia.
IX.
Uprawnienie do odstąpienia od Umowy
1 Prawo do
odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
Umowy, w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
Umowy, w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu
lub mający krótki termin przydatności do użycia;
Umowy, w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu.
2 Produkty
dostępne w Sklepie Internetowym spełniają cechy opisane w pkt. 1 w związku z
powyższym prawo odstąpienia od umowy jest wyłączone.
X.
Reklamacje dotyczące Produktów z tytułu rękojmi
1 Sprzedawca
zobowiązuje się dostarczyć Produkt bez wad.
2 Sprzedawca
odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na
zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klientów
będących Przedsiębiorcami rękojmia zostaje wyłączona.
3 Reklamacje,
wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie
niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres Alicja Kępska, Związkowa 1a/6
80-057 Orunia, na adres poczty elektronicznej: kontakt@hashtagdietcatering.pl,
nr.tel 502 161 217.
4 Celem
rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany
Produkt, jeżeli jest to możliwe dołączając do niego dowód zakupu. Produkt
należy dostarczyć lub przesłać na adres wskazany w pkt. 3.
5 Sprzedawca
zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
6 W przypadku
braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym
zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty
otrzymania wezwania przez Klienta.
XI.
Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
1 Klient może
zgłaszać Sprzedawcy reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i
korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: Alicja
Kępska, ul. Związkowa 1a/6, 80-057 Gdańsk, na adres poczty elektronicznej: kontakt@hashtagdietcatering.pl,
nr.tel 502-161-217.
2 W
reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do
korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
3 Sprzedawca
zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby
to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja
zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta
do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania
wezwania przez Klienta.
XII.
Pozasądowe sposoby rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1 Klient
będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
jest
uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego
działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu
wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
jest
uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
może
uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a
Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań
statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów,
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez
Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800
007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email
porady@dlakonsumentow.pl;
złożyć
swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR,
dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XIII.
Ochrona danych osobowych
Podane przez
Klientów dane osobowe Sprzedawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi
przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, która stanowi Załącznik
nr 2 do Regulaminu.
XIV.
Postanowienia końcowe
1 Wszelkie
prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności
intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu
Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a
korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z
Regulaminem.
2
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem,
który jest Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z
postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
3 Rozstrzyganie
ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest
Przedsiębiorcą zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy.
4 W sprawach
nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego,
przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o
prawach Konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
5 O wszelkich
zmianach niniejszego Regulaminu każdy Klient zostanie poinformowany poprzez
informacje na stronie głównej Sklepu Internetowego zawierającej zestawienie
zmian i termin ich wejścia w życie. Klienci posiadający Konto zostaną dodatkowo
poinformowani o zmianach wraz z ich zestawieniem na wskazany przez nich adres
poczty elektronicznej. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14
dni od dnia ich ogłoszenia. W razie, gdy Klient posiadający Konto Klienta, nie
akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie
Sprzedawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu.
Zawiadomienie Sprzedawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje
rozwiązaniem Umowy.
Uwaga Warszawa!
Już od 1 kwietnia będziemy również dostępni w Warszawie.
Zamówienia można składać na naszej stronie już dziś.
Zamów i poznaj catering inny niż wszystkie.