Zakwas z buraka. Dlaczego warto go pić?

Dlaczego warto pić zakwas z buraka?

Zakwas z buraków jest źródłem cennych witamin i składników mineralnych. Znajdziemy w nich witaminy z grupy B, C, A, K i E. Oprócz tego kwas foliowy, wapń, magnez, potas i żelazo. W związku z tym, że jest to kiszonka, znajduje się w niej kwas mlekowy i probiotyki. W zakwasie z buraka jest dużo łatwo przyswajalnego żelaza. Poleca się więc go dzieciom i kobietom w ciąży.

Taki skład sprawia, że nie tylko wzmacnia się odporność, ale też poprawione są parametry krwi. Okazuje się, że osoby, które piją zakwas z buraka, mogą mieć znacznie krótsze infekcje, szybciej wychodzić z choroby. Ponadto, dzięki niemu można wesprzeć pracę nerek i wątroby. Zakwas z buraków wspomaga trawienie i reguluje metabolizm. Warto wiedzieć, że pomaga też uregulować ciśnienie krwi. Zakwas z buraków dodaje energii i poprawia koncentrację. Sprawdza się więc w okresie dużego wysiłku intelektualnego.

Właściwości zakwasu buraczanego docenią osoby na diecie. Szczególnie polecany jest zakwas buraczany na odchudzanie. Dlaczego? Zakwas buraczany ma dużo błonnika, więc szybko daje uczucie sytości i dzięki temu wspiera odchudzanie.

Picie zakwasu z buraków polecane jest również sportowcom. Przede wszystkim z uwagi na to, że jest to naturalny energetyk. Zwiększa witalność i wydolność organizmu. Uważa się, że poprawia kondycję fizyczną.

Osoby z cukrzycą czy insulinoopornością również mogą po niego sięgać. W procesie fermentacji znacznie obniża się zawartość cukrów prostych.

Jak pić zakwas z buraków?

Aby dostarczane do organizmu substancje mogły przynieść zamierzone efekty, picie zakwasu buraczanego musi być regularne. Wiele osób zastanawia się nad tym, czy zakwas buraczany należy pić rano, czy wieczorem - i słusznie! Zakwas świetnie działa wtedy, gdy pijemy ją rano, będąc na czczo. Dorośli bez przeciwskazań mogą wypijać 0,5 do 1 szklanki dziennie. Najważniejsze, aby zakwas, po jaki sięgamy, był bez konserwantów i w szklanej butelce. Dodaj zakwas z buraka do swojej diety stopniowo.

Zakwas buraczany można dodawać także do zup, ale tu pamiętajcie, by zupa była odpowiednio schłodzona. Wysoka temperatura, czy zagotowanie zupy z zakwasem z buraka, zabierze napojowi piękny kolor i cenne właściwości.

Kto nie powinien spożywać zakwasu z buraków?

Ze względu na wysoką zawartość szczawianów osoby chorujące na dnę moczanową, reumatyzm oraz kamicę nerkową powinny zrezygnować z picia zakwasu z buraków.

Osoby z dolegliwościami ze strony układy pokarmowego (refluks, zapalenie błony śluzowej żołądka) nie powinny spożywać zakwasu na czczo.

Najnowsze wpisy na naszym blogu

Dieta przeciwzapalna- co jeść a czego nie?
Stan zapalny jest pierwszą linią obrony w sytuacjach naruszenia bariery ochronnej ciała. Dzięki reakcji zapalnej organizm zwiększa liczbę przeciwciał w celu zwalczania patogenów, które wtargnęły do jego ustroju. Powstawanie stanu zapalnego związane jest więc z odpowiedzią organizmu na czynnik zewnętrzny ingerujący w naturalną homeostazę (równowagę) organizmu.
Zakwas z buraka. Dlaczego warto go pić?
Dlaczego warto pić zakwas z buraka? Zakwas z buraków jest źródłem cennych witamin i składników mineralnych. Znajdziemy w nich witaminy z grupy B, C, A, K i E. Oprócz tego kwas foliowy, wapń, magnez, potas i żelazo. W związku z tym, że jest to kiszonka, znajduje się w niej kwas mlekowy i probiotyki. W zakwasie […]
Skrobia oporna w cateringu
Zastanawiasz się, dlaczego używamy w diecie z niskim indeksem glikemicznym ziemniaków czy ryżu? Cała tajemnica tkwi w skrobi opornej. Skrobia co to takiego? Skrobia jest głównym polisacharydem zapasowym występującym w roślinach. Jest magazynowana między innymi w owocach, nasionach, korzeniach, bulwach, ziarnach, liściach, łodygach i kłączach. Najwięcej skrobi znajduje się w ziarnach zbóż, kaszach, ryżu, ziemniakach i […]
Call Now Button